Caro Maurizio, ogni anno sui social assistiamo ad inutili e spiacevoli discussioni su Fratièlle e Surelle, spesso accompagnate da offese anche pesanti. C’è chi non cambierebbe una virgola, chi è infastidito dai botti potenti che vengono fatti esplodere. In pratica, fiumi di parole senza arrivare ad una soluzione logica e condivisa. Quest’anno, poi, la gli animi si sono accesi ancora di più a causa di una provocazione lanciata dal Pippo Pelo show, addirittura con l’hashtag: #nofratielleesurelle! Come mi insegni, la storia di questa antica tradizione è incerta e, in ogni caso, non credo proprio che ai tempi si usassero i fuochi d’artificio per richiamare i fedeli. Da tradizionalista quale sono, la voce votiva non si discute ma, sarebbe auspicabile un po’ di comprensione, un piccolo passo indietro da parte di tutti per la soddisfazione reciproca.
Fratièlle e Surelle
Tenìmme na tradizione assaje bella,
ca se chiamma “Fratielle ‘e surelle”!
Uòmmene e femmene cu tanta devozione
rinnovano a tant’anne ‘a tradizione
e pe’ dudece juorne ‘int’’a nuttata,
vanno ‘mprucessione p’‘a Nuvena ‘a ‘Mmaculata.
Ma ‘a storia e chesta fede mo’ è cagnata
e ogni anno è sempre ‘a stessa ‘ntussecata.
Chi se lamenta p’’o troppo rummore
chi mmece s’arrecrea e nun vede l’ora
e sèntere ‘a voce ogni matìna,
d’’a Spiaggia, da ‘e Cantiere o ‘a Caperrina.
E allora siènte: jatevenne a ccà,
sta tradizione nun s’adda tuccà!
Ve pare bello guastà ‘o suònno a llate
e fa’ burdello ‘e quatto ‘int’’a nuttata?
Mo’ a vulimme fernì? E jamme belle,
quanno fernsece chesta jacuvelle?
Si sulo ‘a voce stà ‘int’’a tradizione,
pecchè sparamme tricchi tracche e truone?
Nu poco ‘e cumprenzione c’adda stà,
pe’ chi se stà male, chi va’ a faticà.
Pe’ ll’animale e pure pe’ creature,
ca zompano a ‘int’’o lietto – quanno fora è scuro!
Pe nun fa piglià collera a nisciuno,
spartimmece ‘a ragione – mmità peruno.
Je a voglio a mazze, mmmece tu a vuò a coppe?
Tenimmece ‘a prucessione e levamme ‘a mmiezo ‘e botte!